sexta-feira, 24 de abril de 2009

Abril.


Com un ocell posat
a dalt de tot d'un arbre,
Abril vigila al seu temps
alerta de que tot canvia.

Como um pássaro pousado
no topo de uma árvore,
Abril espera o tempo oportuno,
sabendo que tudo muda.

L'herba més petita de les plantes
verdeja mentides de bon temps,
i el cel, ara gris, ara bon dia.

A erva mais insignificante
verdeja promessas de bom tempo,
quer o céu esteja cinzento, quer azul.

Entre el polsim daurat
que fan els plàtans
passa la gent indiferent,
entre espurnes vives i ferides
canta i ajuda el vent.

Entre o pólen doirado
que cai dos plátanos
passa a gente indiferente;
entre chispas incandescentes e feridas


Un Abril em va portar
per l'aire una cançó,
el meu amic la cantava,
també la vull cantar jo.

Um Abril me vai trazer
pelo ar uma canção,
o meu amigo cantava-a,
também a quero cantar eu!

Ai Abril, més amorós,
aire de llum,
vol de llavors!

Ai Abril, mês amoroso,
ar de luz,
voo de sementes!

Què ens durà el riu d'Abril
dins la corrent:
aigua neta, aigua bruta,
bones hores o mal temps?
Seran de mort o de vida
aquestes flors?
Jo vull la del meu amic,
clavell de bones olors.

Que nos trará o rio de Abril
na sua corrente:
água pura, água turva,
boas horas ou tempos maus?
Serão de morte ou de vida
estas flores?
Eu quero a do meu amigo,
cravo de bons aromas.

Estimat, no estinguis trist
si te costa alenar;
si no ens ha canviat el Març
un bon Abril ho farà.

Querido, não estejas triste
se te custa respirar,
se Março não nos trouxe mudança
um bom Abril o fará..


Maria del Mar Bonnet

Canção em homenagem a Zeca Afonso

Sem comentários: